24 aug. Sparta Nijkerk C1 - Bennekom C1  4-1  (verslag Frank)
Vanavond de eerste bekerwedstrijd voor Sparta omdat de wedstrijd tegen SDOO uitgesteld is naar 7 september. Tegenstander was Bennekom dat in de tweede divisie uitkomt, dat beloofde een pittige avond te worden. Het begin was echter veelbelovend, al binnen 2 minuten stonden de Spartanen op een 1-0 voorsprong. Armando gaf een harde pass op Luuk was zo hard dat Luuk hem niet onder controle kreeg, gelukkig zette hij goed door en de tegenstander schoot de bal via de benen van Luuk in het doel. Bennekom was iets overdonderd en de eerste helft was Sparta dan ook de betere ploeg. Al waren de bezoekers dicht bij een doelpunt door een prachtig schot op de lat, toch was het de thuisploeg die scoorde. Een prachtige steekpass van Daan werd op waarde geschat door Armando die de bal knap onder de uitkomende keeper doorschoof. De eerste helft moest een minuut of acht voor de rust tijdelijk gestaakt worden omdat het voorspelde onweer toesloeg, deze tijd werd in de tweede helft bijgeteld.

In de tweede helft werd al gauw duidelijk dat Bennekom niet voor niets een paar klassen hoger speelt en kwam Sparta onder druk te staan. Onze oranje helden gingen nu over op het spelen van de counter alhoewel dat zeer moeilijk was omdat elke aanval werd afgevlagd wegens buitenspel, niet altijd terecht. Na een kwartiertje stond dan toch de 2-1 op het scorebord, een prachtig afstandsschot verdween onhoudbaar onderin de hoek. Vreemd genoeg leek dit juist voor Sparta een bevrijdende goal want opeens waren er weer goede aanvallen te zien. Het dichtst bij de 3-1 was Luuk die niet af te stoppen was vandaag maar hij zag zijn lob verdwijnen op de paal. Zo bleef de spanning in de wedstrijd en duurde het tot vlak voor tijd voordat de wedstrijd beslist werd. Bennekom probeerde de bal achtering rond te kaatsen maar deed dit niet goed, Armando was de meest alerte speler. Hij onderschepte de bal en zorgde voor de 3-1 eindstand. Een puike prestatie en een heerlijke opsteker zo aan het begin van dit seizoen.